07 november 2016 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Willie en José Gerris - WaarBenJij.nu 07 november 2016 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Willie en José Gerris - WaarBenJij.nu

07 november 2016

Door: Willie

Blijf op de hoogte en volg Willie en José

07 November 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Na twee korte nachten hebben we de afgelopen nacht heerlijk geslapen.
Toen we het ontbijt op hadden zijn we nog even een brood gaan kopen waarna we op weg zijn gegaan naar het Kaapse schiereiland.
We zijn eerst doorgestoken naar de oostkant van het schiereiland want we wilden bij Boulders naar de pinguïns gaan kijken.
Maar onderweg hebben we eerst een stop gemaakt voor een lekkere cappuccino.
Na de koffiestop waren we snel bij de pinguïn kolonie. Boulders beach is een kustgedeelte waar het lijkt of een reus enorme rotsblokken heeft rondgesmeten. Die rotsen zijn door weer en wind afgesleten in ronde vormen. Overal op het strand tussen en op de rotsen en in het daarachter liggende hoge struikgewas wemelt het van de pinguïns. Ze hadden jongen die al wat weken oud waren. Sommigen waren al hun dons vacht aan het wisselen. Er zijn een paar plankierpaden zodat je er tussendoor kunt lopen. Het stinkt er wel geweldig.
Daarna zijn we doorgereden naar het zuiden. Bij de ingang van het Kaapse schiereiland National Park moesten we even in de rij staan maar het schoot gelukkig snel op. Het nationaal park is een ruig en leeg bergachtig landschap met ook een min of meer vlak gedeelte. De begroeiing is over het algemeen laag met wat struiken. Vooral protea struiken die uitbundig in bloei stonden.
Je kunt er doorrijden tot het uiterste puntje. Daar staan borden dat het daar het uiterste zuidwestelijke puntje van het Afrikaanse continent is. En bij die borden wil dus iedereen op de foto, wij natuurlijk ook. Je moet er aansluiten in de rij.
Het stonk daar ook enorm. Er hing een enorme lijkenlucht. Toen we wat verder keken bleek er een dode walvis op de kust te liggen die al helemaal aan het ontbinden was. Het kadaver was zeker 10 meter lang.
Na Kaap de Goede Hoop hebben we een lunchplekje gezocht aan de zee waar we onze boterhammen hebben opgegeten.
Toen we weer verder reden zagen we een kleine kudde eland antilopen. Die stonden een flink stuk van de weg af. Onderweg hebben we ook twee keer een struisvogel gezien maar ook die stonden ver van de weg af.
Laat in de middag zijn we weer richting Kaapstad gereden. Voor aankomst in ons hotel hebben we nog wat boodschappen gedaan bij de Spar.
Vanavond hebben we in een hamburger restaurant gegeten. We hadden ieder een luxe burger. Die van mij was zelfs van struisvogelgehakt. En ik had er frietjes van zoete aardappelen bij. Best wel een beetje exotisch dus. En dat hebben we weg gespoeld met een rode wijn van Simonsig.
Het was vandaag weer een heel zonnige dag met een koel windje. We zijn alle twee een beetje verbrand in onze nek en ik op mijn hoofd.
Maar het was al bij al weer een zeer geslaagde dag.
Morgen gaan we uit Kaapstad vertrekken.

• 07 November 2016 - 19:14

Truus Steenbakkers:

Terwijl ik het lees zie ik het zo voor me.
    mooi herkenbaar.

• 08 November 2016 - 10:33

Hennie Van Den Berg:

weer een mooie dag geweest voor jullie