Maandag 16 mei 2022 - Reisverslag uit Zakynthos, Griekenland van Willie en José Gerris - WaarBenJij.nu Maandag 16 mei 2022 - Reisverslag uit Zakynthos, Griekenland van Willie en José Gerris - WaarBenJij.nu

Maandag 16 mei 2022

Door: Willie

Blijf op de hoogte en volg Willie en José

16 Mei 2022 | Griekenland, Zakynthos

Gisterenavond zijn we aangekomen op Zakynthos. We konden nog juist met het laatste daglicht naar Mika’s House rijden. We werden hartelijk ontvangen door de eigenaar en nadat we onze bagage binnen hadden gezet zijn we maar gelijk naar een dorpje in de buurt gereden voor een laat etentje.

Het was een echt Grieks dorpsrestaurantje en we hebben er souvlaki met frietjes en een kleine Griekse salade gegeten. We hebben ook nog een half litertje wijn en een halve liter alcohol vrij bier gehad en daarvoor moesten we het enorme bedrag van €23,- betalen. Onvoorstelbaar dat dat hier nog steeds kan.

Mika’s House licht in het groen opeen helling. Vanaf het grote terras hebben we een wijds uitzicht over het omringende lager gelegen land. Buiten het gekakel en getok van het diverse pluimvee van een boertje iets verderop hoor je hier helemaal niets. Zakynthos is een ontzettend groen eiland en in deze tijd van het jaar staat het overal vol met wilde bloemen.

Vanmorgen hebben we heerlijk op ons terras zitten ontbijten en daarna zijn we boodschappen gaan doen bij een Lidl winkel en een lokale supermarkt die daar tegenover ligt. Tijdens het ontbijt zagen we de eerste hagedis hier. Dat was een mooie groen Taurische hagedis. Die hebben we verder op de dag nog een stel gezien.

Voor de lunch hebben we nog een wandelingetje gemaakt om te kijken of er een ander restaurant vanavond open is. Dat hadden we op internet gevonden, en dat bleek open te zijn.

Na de lunch op ons eigen terras zijn we met de auto de verdere omgeving gaan verkennen. We hebben nog twee restaurantjes in de omgeving ontdekt. Verder zijn we naar het uiterste zuidwestpuntje van het eiland gereden.

In een beek die in de zee uitmondde hebben we een stel waterschildpadden gezien. Dat waren Kaspische beekschildpadden en Europese moerasschildpadden die broederlijk naast elkaar leken te leven.

Vanavond hebben we gegeten in het restaurant waar we vanmorgen te voet naar zijn gaan kijken. We hebben alle twee een menu gehad. Eerst 8 voorgerechten. Dat waren grote witte bonen, twee soorten gestoofd vlees, gebakken champignons, een salade, tzatziki, pitabrood met fetakaas en frietjes. Bij het hoofdgerecht konden we kiezen voor vlees of vis. We kozen alle twee voor vis en we kregen een heerlijk gegrilde dorade. Het toetje was een lokaal soort kruising tussen cake en pudding met slagroom. De drankjes waren inbegrepen en dat voor €17,50 pp. We zaten er behoorlijk vol van.

Nu zitten we op ons terras uit te buiken. Het was vandaag een mooie dag.