Dinsdag 17 mei 2022 - Reisverslag uit Zakynthos, Griekenland van Willie en José Gerris - WaarBenJij.nu Dinsdag 17 mei 2022 - Reisverslag uit Zakynthos, Griekenland van Willie en José Gerris - WaarBenJij.nu

Dinsdag 17 mei 2022

Door: Willie

Blijf op de hoogte en volg Willie en José

17 Mei 2022 | Griekenland, Zakynthos

We zijn vanmorgen eerst naar Agios Nikolaos gereden. Dat is een dorpje met een haven aan de noordoostkust. Van daaruit vertrekt de ferry naar Kefalonia. We wilden er alvast tickets kopen voor komende zondag maar er bleek geen ticket kantoor te zijn. Een local vertelde ons dat we de tickets gewoon bij de ferry kunnen kopen. En er is ook een ticket kantoor in de hoofdstad genaamd Chionis Tours. Volgens hem zouden we daar ook tickets kunnen kopen. Dus gaan we morgen naar de hoofdstad, dat stond toch al op het programma. We willen op voorhand tickets kopen zodat we zeker weten dat we een plaatsje hebben op de ferry.

OmdatAgios Nikolaos in het noorden van Zakynthos ligt zijn we meteen maar even langs onze accommodatie gereden waar we de laatste week van onze vakantie zullen verblijven. Gewoon om even te kijken.

Onderweg stak er een slangetje voor onze auto over. Jammer genoeg duurt het even voordat de auto stilstaat en je uitgetapt bent. We zagen het nog juist onder een poort door een tuin in glippen en toen was het weg. Ik denk dat het een Balkan zweepslang was.

Daarna zijn we met een boog terug naar Mika’s House gereden en we hebben lekker op ons eigen terras zitten lunchen.

Na de lunch zijn we op zoek gegaan naar de Andronios Wells. Dat zijn twaalf gegraven waterbronnen die volgens de legende door Damianos zijn gegraven. Dat moest hij als straf omdat hij de draak Andronios had gedood. Meer waarschijnlijk is dat deze bronnen in de Venetiaanse tijd zijn gegraven.

Op zoek naar die bronnen kwamen we te hoog aan de westkust uit. We moesten daarna over allerlei kronkelweggetjes rijden maar uiteindelijk vonden we ze.

We hebben onze tocht afgesloten met een drankje op een terras hoog boven de zee.

Thuis hebben we de tuin nog gesproeid. Het is hier al langer warm en droog. Tijdens het sproeien kwamen er verschillende mooie groene Taurische muurhagedissen tevoorschijn. Die bleken allemaal dorst te hebben en ze kwamen drinken.

Vanavond zijn we te voet uit gaan eten in een restaurantje waar we gisteren tijdens onze wandeling langs kwamen. Er zat helemaal niemand op het terras en de eigenaar zat binnen op een stoel te slapen. Het koste best wat moeite om hem wakker te krijgen. Maar daarna lukte het om wat eten te bestellen en dat was weer erg lekker. Een Griekse salade met een dikke plak fetakaas. Daarna heerlijk mals gebakken porksouvlakies met frietjes. En hier was het opnieuw belachelijk goedkoop.

Nu zitten we weer op ons eigen terras uit te buiken.

• 18 Mei 2022 - 06:04

Tonny:

mooi, goed ontspannend bezig!