24 - 25 sept 2019 - Reisverslag uit Narrabri, Australië van Willie en José Gerris - WaarBenJij.nu 24 - 25 sept 2019 - Reisverslag uit Narrabri, Australië van Willie en José Gerris - WaarBenJij.nu

24 - 25 sept 2019

Door: Willie

Blijf op de hoogte en volg Willie en José

25 September 2019 | Australië, Narrabri

24 sept 2019 van Carnavon Gorge naar Chinchilla

Vandaag was weer een rijdag van zo’n 430 km. Op de route van Carnavon naar de doorgaande weg moesten we wachten voor een grote kudde koeien op de weg. De kudde van een paar honderd koeien werd door een stel cowboys naar een andere weide gedreven.
Terug op de hoofdweg zijn we weer gestopt in Injune waar we gisteren ook al zijn geweest. We hebben er weer cappuccino gedronken en getankt.
Onze volgende stop was in Roma. Dat is weer een wat groter stadje in de outback. Hier hebben we wat boodschappen gedaan bij een Iga winkel en bij de Woolwords. Dat zijn alle twee winkelketens die je overal in Australië ziet.
Na weer een stuk van de route zijn we voor de lunch gestopt in een dorp met de mooie naam Wallumbilla. Daar was een rustplaats met een paar banken en tafels.
In Chinchilla zitten we in het Chinchilla Tourist Park. Nadat we ons geïnstaleerd hadden zijn we in de omgeving gaan kijken. We kwamen na een ritje over een onverharde weg uit bij Old Men Lagoon. In de hoop dat we daar wat vogels konden spotten. Maar die lagoon stond zo goed als droog en er was verder niets te zien. Op de terugweg over de zandweg zagen we plotseling een grote varaan langs de weg. Het was een bonte varaan van zeker 1,5 meter. Hij klom in een boom en bleef net buiten ons bereik zitten.
Daarna zijn we nog naar een ander water gereden dat iets verderop langs de doorgaande weg lag. Daar zagen we hele mooie vogeltjes. Met een zwart kwikstaartje en een fel hemelsblauw met zwart gestreepte nek en kopje.
We hebben vanavond een keer uit gegeten in het restaurant van ons park. Voor zo’n 15 euro kon je zo veel eten als je wilde van een buffet met verschillende soorten vlees, verschillende groenten, aardappelpuree en en frietjes. En er waren ook nog verschillende smaken schepijs, verse fruit salade en een soort vanillevla na.

25 sept 2019 van Chinchilla naar Narrabri

De rit van vandaag was ongeveer 475 km. Onderweg hebben cappuccino gedronken in Moonie. Na weer een stuk van de rit zijn we in Goondiwindi opnieuw gestopt om weer wat boodschappen te doen. Daarna hebben we de Newell Highway gevolgd. Onderweg zijn we op een rustplaats langs de weg gestopt voor een boterham. Die hebben we heel snel naar binnen gewerkt want het stikte daar van de kleine vliegen. Er zwermde constant een hele wolk om ons heen. Die gingen vooral op ons gezicht zitten. Ze kropen in je oren en probeerden in je neusgaten te kruipen. Dus toen we ons brood op hadden zijn we als een speer weer in de auto gedoken. Daarna was het nog een hele toer om de vliegen die mee naar binnen waren gekomen uit de auto te krijgen.
Nu zitten we in een cabin in het Narrabri Top Caravan Park. Nadat we ons hadden geïnstalleerd zijn we naar Yarrie lake gereden. Dat ligt ongeveer 30 km buiten de stad. Maar dit bleek droog te staan. Het heeft hier al heel lang niet meer geregend. Er zaten alleen een hoop kangoeroes.
Op de terugweg zijn we gestopt bij de Australian Telescope National Facility. Daar staan 5 enorme schotel antennes op een rail systeem. Er wordt ruimte onderzoek gedaan. Als je zo vlak bij zo’n schotel staat zie je pas hoe groot die is. Er is ook een visitercentre waar je uitleg krijgt over de werkzaamheden daar. Dit was zeker een leuk bezoek.
Vanavond hebben we “thuis” gegeten. Rijst met kip en pittige saus.